Znalazłam kila słów na temat szkoły demokratycznej:
Uczyć się dla życia, nie dla szkoły
Jakie są założenia tego podejścia?
- przekonanie, że człowiek ma naturalną potrzebę poznawania świata
- założenie, że dziecko potrafi pokierować swoim rozwojem
- brak ocen, kar i nagród
- brak typowego systemu lekcyjnego
- nauczyciele – pasjonaci, gotowi podzielić się swoją wiedzą i zainspirować, nie narzucając swojego punktu widzenia
- decyzje podejmuje cała społeczność szkolna – rodzice, uczniowie i nauczyciele
- silnie rozwinięta kultura uczenia się przez całe życie
- warunki do doświadczania odpowiedzialności za swoje decyzje i działania
- brak sztywnych ram, kiedy dziecko “musi” opanować daną umiejętność
- bogate, stymulujące otoczenie i materiały do nauki; warunki do realizowania pasji
- przekonanie, że nauka jest naturalnym prawem człowieka, nie zaś obowiązkiem!
AAAAA !!! Krzyczeć chcę z radości, że jest miejsce w Łodzi realizujące powyższe założenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz